Informace:
DOT504 Dance Company
Soubor DOT504 se vždy podílel na rozvoji současného fyzického tanečního divadla na české kulturní scéně. Díky grantu hl. m. Prahy mohl první umělecký soubor tohoto typu v ČR, fungovat na regulérně profesionálním základě.
Postupem doby byli zváni ke spolupráci se souborem významní evropští choreografové (Jozef Fruček & Linda Kapetanea – RootLessRoot, Tomas Steyaert – Ultima Vez, Anton Ľachký – Akram Khan Company) a DOT504 se tak stával jedním ze souborů, určujících trendy současného tance na české i evropské taneční scéně. Umělecká i technická náročnost, kladená na tvůrce i interprety, přivedla soubor k širokému mezinárodnímu uznání a prestižním oceněním.
Dokladem toho je ocenění projektu Holdin’ Fast Jozefa Fručka a Lindy Kapetaney nominací na Total Teatre Award na Fringe Festivalu v Edinburghu 2008. Jejich následující projekt 100 Wounded Tears získal prestižní cenu Herald Angels Award na tomtéž Festivalu v následujícím roce 2009. Nejnověji ocenění Inscenace roku 2015 a Cena diváka získal projekt souboru DOT504 Collective Loss of Memory na České Taneční Platformě, pořádané Tancem Praha. V roce 2015 uvedl DOT504 komorní projekt Physical Jerks choreografů Paula Blackmana a Christine Gouzelis (Juskstapoz) a jako poslední v roce 2016 představení You are not the one, who shall live long choreografů Jozefa Fručka a Lindy Kapetaney, které se stejně jako předchozí projekty těší velkému úspěchu.
DOT504 a jeho umělecká ředitelka Lenka Ottová přispěli zásadní měrou i k prosazení nových jmen choreografické tvorby a interpretace v Čechách – tvůrčímu úspěchu choreografky Lenky Vágnerové (její první projekty Proposition, Perfect Daya Mah Hunt vznikly v produkci a za další podpory jejího tehdy domovského souboru DOT504) i k mezinárodnímu úspěchu tanečníka Pavla Maška (nyní člena světově renomovaného souboru Ultima Vez Vima Vandekeybuse). Stejně tak bylo jedním z prvních jevištních úspěchů v tomto uměleckém směru účinkování Rosti Nováka (dnes principála Cirku La Putyka) v Lynchovsky laděném projektu Hidden Landscape Tomase Steyaerta, kde vytvořil hlavní roli.
Po určitém období změn, vynucených odchodem kmenových členů souboru L. Vágnerové a P. Maška, kteří přirozeně hledali, větší samostatnost a nezávislost pro svůj umělecký rozvoj, a po určité generační výměně soubor DOT504 ve své práci úspěšně pokračuje.
Stírání hranic mezi divadlem a tancem je jednou z hlavních charakteristik spolupráce souboru.
V rámci promotérské činnosti soubor nabízí se svými představeními také návazné workshopy s tanečníky DOT504 pro odbornou taneční veřejnost. Tato činnost pomáhá pozitivnímu vnímání souboru v místě vystoupení i prohloubení zážitku účastníků z předešlého představení osobním kontaktem s tanečníky a nahlédnutím "pod pokličku" činnosti souboru.